Sådan bruger en global virksomhed AI til at optimere contentproduktion på tværs af platforme og landegrænser

Livestream d. 28.02.2025
 

Multi-agent platforms og eksperimenterende GenAI

Den 27. februar 2025 samlede vi endnu en gang nysgerrige hjerner til en livestream om AI – denne gang med Tina Rogers, Head of Delivery, Editorial AI Automation hos Better Collective. Tina har en baggrund som journalist og en lang karriere inden for digital udvikling og forandringsledelse i mediebranchen. Nu arbejder hun med at integrere AI i en kæmpestor global virksomhed, og det var præcis det, hun delte ud af på dagen.

Tina tog os igennem, hvordan Better Collective eksperimenterer med AI i deres indholdsproduktion, hvilke udfordringer de har mødt, og hvordan de arbejder med at skalere og automatisere AI-løsninger. Undervejs blev der talt om alt fra sportsjournalistik til prompt engineering og AI-genererede pokerguides.

5 takeaways fra Tina

For dem, der ikke var med live (eller som gerne vil gense det), har vi samlet de vigtigste pointer fra dagen her – men pssst! Du kan naturligvis se hele livestreamen øverste oppe!

  • AI kan spare tid – men kræver struktur

    Better Collective bruger AI til at optimere indholdsproduktion på tværs af deres mange medier. Men det virker kun, hvis man har styr på sin proces og data. AI kan ikke trylle – men det kan effektivisere det, der allerede fungerer.

  • Automatisering eller assistent?

    Der er stor forskel på at bruge AI til at generere indhold helt automatisk og på at bruge det som et assistentværktøj. Better Collective gør begge dele, men altid med en bevidst strategi bag.

  • Agenter og AI-workflows er fremtiden – måske

    Better Collective har eksperimenteret med AI-agenter til at automatisere research og nyhedsgenerering. Resultatet? Det kan fungere, men det kræver en gennemtænkt opsætning – og det er ikke altid hurtigere end mere traditionelle AI-løsninger.

  • Google straffer ikke nødvendigvis AI-indhold

    Der er stor usikkerhed omkring, hvordan Google håndterer AI-genereret indhold. Better Collective har kørt tests med rene AI-drevne websites, og indtil videre har de ikke oplevet straf fra Google – men kvalitet, kvantitet og brugeroplevelse er stadig afgørende.

  • Det handler ikke kun om teknologi – men om mennesker

    Uanset hvor avancerede AI-løsningerne bliver, er det stadig mennesker, der skal bruge dem. Hvis medarbejderne ikke er med på rejsen, bliver AI-løsningerne aldrig gode.

Lød det alligevel spændende?

Så se eller gense livestreamen i videoen oven for!

Hvis du har lyst til at snakke mere om AI, muligheder og udfordringer, så hiv endelig fat i os, og hvis du vil være sikker på at være med næste gang, der kører en livestream af stablen, så sørg for at skrive dig op til vores nyhedsbrev!

 
 
 

Hvem er Tina?

Tina Rogers er en erfaren leder med stærke kompetencer inden for digital transformation i medieindustrien og politiske organisationer. Hun har en dokumenteret succes med at implementere digitale strategier gennem data-drevne beslutningsprocesser og ledelse af tværfunktionelle, agile teams.

I dag arbejder hun som Head of Delivery hos Better Collective, hvor hun driver udvikling og implementering af AI i innovative løsninger. Tidligere har hun blandt andet været Head of Transformation & Design hos Bonnier Publications og Head of Digital Transformation hos Ekstra Bladet.

 
 
Næste
Næste

Crash course i AI: Få styr på teknologien og dens potentiale i dine webløsninger