Jagten på det perfekte arbejdsliv

Henrik Stenmann fra IIH Nordic var gæst til snak om 4-dages arbejdsuge

Livestream d. 25.01.23

 

Du har levet under en sten

… hvis du ikke er stødt på begrebet “4-dages arbejdsuge”. Det er ligesom blevet det forjættede land - tænk hvis man kunne arbejde mindre, tjene det samme, og tilmed både hæve effektivitet og arbejdsglæde?

Henrik Stenmann har i Danmark været foregangsmand for denne tilgang og tanke, da han har været den drivende kraft bag IIH Nordics transformering til en anden måde at arbejde på, hvilket han har holdt mange foredrag om, er blevet interviewet utallige gange, og der er tilmed skrevet en glimrende bog om deres rejse.

Det lyder jo tillokkende - men hvordan er det i virkeligheden? Og hvem er det for? Hvad har de lært efter at have levet i med det i årevis?

Det har vi inviteret Henrik ind til vores kontor til en livestream, hvor vi snakkede om netop dette ting.

Samtalen kredsede bl.a. omkring:

  • Er 4 dages arbejdsuge virkeligt så godt som det lyder (og hvad er det egentligt i praksis)?

  • Hvad er de største positive forandringer det har skabt?

  • Hvad er bagsiden af medaljen?

  • Hvilke forudsætninger skal der være til for at kunne arbejde mindre?

  • Hvad er de bedste tips til at højne arbejdsglæden og trivsel, samt sørge for at produktiviteten stadig er høj?


Klik på videoen ovenfor og hør/se hele samtalen mellem Rasmus Luckow-Nielsen og Henrik Stenmann!

 
 
 

Mød Henrik Stenmann

Henrik Stenmann grundlagde i 2005 det digitale bureau IIH Nordic, hvor mere end 50 specialister arbejder med data, digital strategi og markedsføring.

Kongstanken var allerede fra starten at skabe Danmarks bedste arbejdsplads og blive bedre til at udnytte data/fakta. Henrik elsker at forbedre og optimere eksisterende processer og metodikker. 

Med nysgerrighed og en passion for at eksperimentere er det lykkedes, at gå fra en 5 dages arbejdsuge i branche som lever af at sælge timer til 4 dages arbejdsuge / ca. 30 t - men med det samme i løn.

 
 
Forrige
Forrige

Hvad dælen gør vi med Google Analytics?

Næste
Næste

Hvorfor blev Mikkel udvikler?