Skab tidlig læring i digitale projekter

Livestream d. 14.09.2021

 

Digitale løsninger er ikke meget værd, hvis de ikke udvikler sig sammen med de mennesker, der bruger dem. Det gælder om at holde trit med virkeligheden og løbende optimere på værdien. Små og store behov opstår, presser sig på og bliver irrelevante, før vi når at se os om. 

 

Man kan vinde meget

… hvis man får indarbejdet en konstant læringscyklus, så man hele tiden kan se, om det man udvikler, er det målgruppen reagerer positivt på. 

Kommunikationschef Susanne Fasting, som har arbejdet i en række medlemsorganisationer fx 3F og Deltager Danmark, nu i Serviceforbundet og Faglige Seniorer kommer forbi og fortæller om sine erfaringer. Hun har meget konkret erfaring med kort vej til læring, hun har bl.a. fokuseret på at vokse sin organisations nyhedsbrevsliste, som hun har brugt som kontakt til målgruppen med stor succes. Den indsats har hun så senest brugt som et springbræt til at udvikle websitet med al den læring der kom ud af arbejdet med nyhedsbrevene. 

 

Se livestreamen ovenfor

I vores livestream handlede det om, hvordan man skaber en måde at arbejde på, så man får hurtige svar; ja hvordan man får indarbejdet korte feedback loops i sine digitale projekter. 

Formatet var en blanding af Susannes oplæg, en samtale med Reloads Rasmus Luckow-Nielsen og deltagernes gode spørgsmål.

Susanne fortalte om, hvordan hendes praksis med et meget lille budget uden penge til annoncekroner har skaffet organisationen 135.000 loyale nyhedsbrevsabonnenter på under 3 år med en gennemsnitlig åbningsprocent på 65+% og klikprocenter som aldrig ligger under 30%. Det er altså vilde tal!

Samtidig har strategien øget organisationens synlighed, medført en kraftig vækst i SEO-trafikken og mangedoblet salget af foreningens seniorhåndbøger. Nyhedsbrevet tjener nu reelt penge til organisationen.

Denne måde at arbejde på passer utroligt godt ind i Reloads erfaringer med at undgå “big bang” lanceringer, samt viser hvad korte feedback loops resulterer i organisatorisk, teknologisk og forretningsmæssigt. 

 
 
Susanne Fasting
 

Hvem er Susanne Fasting?

Susanne Fasting er Kommunikationschef i Serviceforbundet og Faglige Seniorer.

Hun har stor erfaring med digital kommunikation og projekter i medlemsorganisationer blandt andet hos 3F, Faglige Seniorer, Deltager Danmark og Serviceforbundet. Hendes fokus har været på online projekter - fx segmenterede nyhedsbreve og relancering af to hjemmesider.

 
 
Forrige
Forrige

Økonomien skal omforvaltes med Cloud

Næste
Næste

Hvor ville du helst arbejde?