Modul understøtter digital kampagne

 

Kort om samarbejdet:

Det Danske Spejderkorps er en børne- og ungdomsbevægelse med over 36.000 medlemmer. 

Reload har arbejdet sammen med DDS siden 2015. 

www.dds.dk

 

Digital kampagne engagerer spejderforældre

Det Danske Spejderkorps’ “Giv En Hånd”-kampagne udspringer af et ønske fra spejdergrupperne om at gøre det lettere for grupperne at engagere spejdernes forældre. 

Det Danske Spejderkorps har sammen med contentbureauet OTW skabt en kampagne, der består af SoMe materiale i form af tekster og humoristiske billeder af superforældre, der hjælper til med forskellige aktiviteter, kombineret med en webformular, som på med et glimt i øjet skal give forældrene lyst til at tilbyde deres hjælp. 

Det skal være let. Basta.

Vi har udviklet et kampagne-teaser-modul, som kan aktiveres på forsiden af spejdergruppernes respektive websites og en tilhørende underside, hvor webformularen bor. 

Fordi det er frivillige ude i grupperne, der skal selv aktivere, administrere og følge op på de indsendte svar, var det et vigtigt kriterie, at barrieren for at komme i gang med kampagnen var sænket så meget som muligt. Det skulle være let for de ikke-tekniske også.

Derfor lavede vi en løsning, hvor man let i redaktørgrænsefladen ved at sætte et flueben kan aktivere kampagnemodulet og webformularen på deres website. Når forældre sender et svar via webformularen lander svaret i indbakken hos den ansvarlige i den pågældende gruppe, hvis mail gruppen har noteret i redaktørgrænsefladen sammen med fluebenet.

Denne video viser, hvor let det rent faktisk er for de lokale redaktører at aktivere og benytte modulet på deres lokale undersider.

Gav det så en hjælpende hånd?

For at kunne følge op på hvor mange grupper, der har aktiveret kampagnen, og hvor mange sendte svar, der er kommet ind, satte vi et helt simpelt dashboard op til Det Danske Spejderkorps. Indtil videre har samtlige grupper, der har aktiveret kampagnen på deres website modtaget udfyldte webformularer, så det tyder altså på, at det hjælper, at minde forældrene om, at de faktisk kan gøre en forskel og samtidig gøre det nemt for dem at melde sig på banen - og den tekniske implementering af kampagnen har uden tvivl været med til at gøre det nemt for alle.

 
 
 

Vil du vide mere?

Eller har du et lignende problem, du gerne vil have sparring til?

Så kontakt Rasmus - han har det forkromede overblik og kan hjælpe dig igang!

Forrige
Forrige

Da avisen fik ny feature til telemarketing og en smart betalingsløsning til abonnenterne

Næste
Næste

Et mobilt samvirke.dk der matcher magasinet og fokuserer på videojournalistik