Mikkel og Rasmus

Garn for millioner:
Hvordan Hobbii skabte et community og et væksteventyr

En af Danmarks vildeste vækstrejser de seneste år er sket ved at sælge garn. Jep, du læste rigtigt. Det lyder måske usexet, men der er et blomstrende marked for at sælge garn til det store community af folk, der elsker at strikke og hækle. Hvem havde fx forestillet sig, at man kunne tiltrække 14.000 livestream deltagere hver onsdag til en omgang strikkebingo? Hobbii har fat i noget - og det har deres regnskaber i den grad også.

Det er gået vildt for sig siden det første regnskabsår i 2016, hvor tre friske fyre fra CBS fandt ud af, at der var penge i garn. Hvert år er forretningen Hobbii næsten fordoblet, og i dag, 6 år senere, så har Hobbii over 300 medarbejdere og en omsætning på et 3-cifret millionbeløb samt kunder i hele verden. Det hele er tilmed selvfinansieret. Hele den historie er jo i sig selv interessant, men denne livestream skal faktisk primært handle om, hvordan Hobbii allerede er i gang med at transformere sig selv digitalt. 

Vi fik besøg af Mikkel Marius Winther-Lange, Chief Experience Officer i Hobbii, som de seneste to år har været med på Hobbiis utrolige rejse og er i gang med at forme fremtidens værditilbud til kunder og samarbejdsparter.

Hobbii fokuserer nemlig på to ting: For det første at vinde kundernes hjerter og loyalitet gennem community og god service. Så de er i gang med en række overraskende værditilbud til deres eksisterende kundebase. For det andet en massiv teknologisk investering. For Hobbii er i gang med at skabe en platform med mulighed for salg direkte mellem private og andre aktører. 

Se videoen og hør historien om Hobbii - og få et indblik i, hvor fremtiden bærer hen, og hvordan et stærkt community kan blive til en fantastisk forretning.
 

Deltagere

Mikkel Marius Winther-Lange

Mikkel er brand- og marketingekspert med erfaring fra bureau-verdenen og Google og sidenhen på kundesiden i GoMore, Labster og nu Hobbii, hvor han arbejder som Chief Experience Officer med overordnet ansvar for kundeoplevelse og brand. Han mener, at branding er centralt for alle virksomheders vækst og alt for vigtigt til at blive overladt til brand- og marketingfolk alene.
 

Rasmus Luckow-Nielsen

Rasmus er administrerende direktør og partner i Reload A/S. 

Udover sine ledelsesopgaver er Rasmus primus motor i Reloads marketing- og salgsindsats, hvor har de seneste år har dykket ned i leadgenerering, e-mail-marketing, livestreams og storytelling.