Casper og Sune fortæller, hvorfor det er pivhamrende smart at udnytte designsystemers potentiale.
Forretning eller farvelade?
Alt for mange steder lever design stadig et liv som pynt: “Kan I få det til at se lidt lækkert ud?” Men design er ikke bare flødeskum på toppen – det er en af de stærkeste forretningsmotorer, du har.
Når verden gynger (og budgetterne strammer til), er det ikke nok at levere noget, der bare er pænt. Der skal leveres noget, der virker. I virkeligheden. Noget, der rykker på forretningen. Design er ikke blot at tegne brugerflader, men i højere grad at finde frem til løsninger på problemer.
På dette minimorgenmøde deler vi, hvordan design i Reload er en integreret del af forretningskritiske beslutninger. Vi taler ikke om farver og fonte. Vi taler om penge. Om værdi. Og om hvordan vi måler effekten af vores designvalg.
Hvad skal vi snakke om?
Fra output-fokus til outcome-tænkning
Hvordan design kan sikre/generere indtægter, effektivisere leverancer og nedbringe omkostninger
Hvordan vi formulerer designopgaver og designvalg som forretningshypoteser – med en “Money Sentence”
Hvem er dette event til?
Dig, der er digitale chef, projektleder eller beslutningstager og har tæt kontakt til de digitale projekter.
Dig, der ser værdien i god UX og design, men kan have svært ved at sælge det internt, og som måske har brug for bedre argumentation opad i organisationen - og som skal overbevise andre om, hvorfor designere skaber værdi på teamet.
Dig, der måske selv skal overbevises?
Hvornår og hvor?
Det hele går ned torsdag d. 26. februar 2026 fra kl. 9 - 10.
Adressen er Suomisvej 2, 3. sal, 1927 Frederiksberg C (ring på hos “LIFTOFF”). Vi åbner dørene fra 08:45.
Der vil være kaffe og morgenbasser, og hvis man har lyst til at tale mere sammen, så hænger vi ud en halv times penge efterfølgende.
Tilmelding
Tilmeld dig via udfyldningsformularen nedenunder. Der er et begrænset antal pladser (gisp!):
Casper Hach
Casper Hach er partner i Reload samt Head of UX & Design.
Casper har en lang baggrund i bureau-branchen bl.a. fra 1508 og Liebling og har sidenhen arbejdet mange år som freelancer, hvor han havde projekter i telebranchen, hos Andel Energi, hos Falck samt Viegand Maagoe - og her hos Reload!
Som designer er Casper optaget af brugervenlighed og databaseret design, hvor man aldrig mister fokus på virkelighed og værdiskabelse.
Sune Gamst
Sune Gamst er Seniordesigner i Reload og har 20 års erfaring med at strikke digitale løsninger sammen, bl.a. fra DR, YouSee, telebranchen og forskellige startups.
Som designer har Sune en utrolig ro og garvethed, når det kommer til at overskue proces og problemløsning, samtidig med at hans designstil er utrolig frisk og nytænkende.