Magnus Christensson

Rådgiver, Partner

Magnus Christensson

magnus@reload.dk

26800388

Mød Magnus Christensson. Med hjertet på det rette sted og en unik digital erfaring er Magnus noget af en fangst. Magnus’ kurs mod det digitale formede sig, da han forlod de vante rammer i Helsingborg og startede et nyt kapitel på dansk territorie. Kaospilotuddannelsen i Aarhus blev det helt store vendepunkt med sit sammensurium af skandinaver med mod på livet.

Første møde med techscenen var et praktikophold i San Francisco, hvorefter Magnus hjalp med at organisere de legendariske Reboot konferencer, som samlede internetentusiaster fra hele Europa. Efter et par startup eventyr etablerede Magnus sig som produktchef i Orange, det blev det første skridt ind i en verden af digital produktudvikling. Startupverdenen hev dog stadig i Magnus, så han gik med til at forme TwentyThree.

Samme rådgivende rolle tog han med sig over i Socialsquare, hvor Magnus arbejdede sammen med bl.a. Novo Nordisk, Velux, Udenrigsministeriet, Saxo.com, Gyldendal, Mellemfolkeligt Samvirke og Nationalmuseet. Magnus fik i Socialsquare afprøvet sin ambition om at skabe en anderledes type organisation. Som de første i Danmark indførte Socialsquare holacracy, som går ud på at gøre folk selvledende og i stand til at tage beslutninger på organisationens vegne. Magnus er idealistisk og visionær og tror på at gøre tingene anderledes end den bedagede måde, de fleste organisationer er organiseret på - både for at gøre organisationen i stand til at tilpasse sig markedet hurtigt - og for at sætte folk fri.

Magnus befinder sig ikke kun på det analytiske plan. Han er meget musikinteresseret og forsøger at sætte sig bag et trommesæt, så ofte han kan. Man ville nok ikke lige spotte Magnus som en fodboldfan, men han overrasker ved at spille fodbold på Old Boys niveau (men nørder selvfølgelig også fodbold på det strategiske plan!) og flytter hele familien ud i kolonihavehuset sommeren lang.

Magnus er tidligere direktør i Socialsquare og nu rådgiver og partner i Reload.