Published using Google Docs
Supportaftalevilkår 2.0 (gældende)
Updated automatically every 5 minutes

Supportaftalevilkår 2.0

Vilkår for Supportaftale

1. Aftalen

Supportaftalen dækker et aconto budget, der sikrer at Reload har reserveret timer til løbende support. Ekstra forbrug faktureres løbende og opsparet budget kan videreføres eller udbetales ved årets udløb.

Aftalen kan kun indgås såfremt der er tegnet en Rammeaftale, hvor primære betingelser for samarbejdet er defineret. Hvis aftalernes vilkår ikke stemmer overens, har denne Supportaftale fortrinsret.

2. Acontobeløb

Kunden faktureres for et aftalt fast acontobeløb den 1. i hver måned.

Ultimo hver måned opgøres saldoen, er der brugt flere timer end aconto beløbet dækker over, vil merforbruget blive faktureret, og er acontobeløbet ikke opbrugt, bliver restbeløbet videreført til efterfølgende måned.

Eventuelt overskydende timer kan puljes til sammenhængende dage eller uger, hvilket i så fald planlægges mellem Reload og Kunden.

Hvis der til et kalenderårs udgang er penge tilbage på saldoen, vil Kunden få disse overført til det næste år.

Ved ophør af Supportaftalen kan kunden bede om at få en evt. positiv saldo tilbagebetalt. Det konkrete acontobeløb som afsættes beskrives i Kontrakt om Supportaftale. 

3. Hvad indeholder supportaftalen?

Aftalen er alene en aftale om timer til rådighed. Reload reagerer på henvendelser og udfører proaktivt supportopgaver, når det vurderes nødvendigt.

 

Eksempler på supportopgaver kunne være:

  • Løsning af ad-hoc opgaver
  • Løsning af kritiske fejl og mangler (OBS, for en garanti af reaktionstid ved kritiske fejl og mangler, skal der tegnes en separat SLA aftale).
  • Løsning af ikke-kritiske fejl og mangler.
  • Løbende nødvendige opdateringer (OBS, for en garanteret overvågning og beredskab til sikkerhedsopdateringer og andre vigtige opdateringer, skal der tegnes en separat Opdateringsaftale).
  • Løbende teknisk vedligeholdelse, der ikke er decideret relateret til hosting. F.eks. sikring af effektiv deployment procedurer, opdatering af udviklingsmiljøer, performance-relateret konfiguration, nødvendig oprydning i koden, Git, o.lign.
  • Analyse og rådgivning omkring produkt, forretning, og strategi.
  • UX, test, prototype og/eller brugerundersøgelses-arbejde, der kan validere de antagelser, som kommende udviklingsopgaver er baseret på.
  • Projektledelse (pleje af backlog/ pipeline, ressourceallokering, mm.)

Som udgangspunkt udfører Leverandøren supportopgaver proaktivt, når det vurderes nødvendigt, og så længe at arbejdet holder sig inden for acontobudgettet.

4. Tilkøbsydelser  

Følgende ydelser er ikke omfattet af supportaftalen, men kan tilkøbes:


Hvis der tilkøbes ekstra serviceydelser, som for eksempel SLA eller Opdateringsaftale, o.lign., så findes de beskrevet i separate aftalevilkår, der kan findes på
https://reload.dk/aftaler.

4.1 Administrationsgebyr på 3. parts tilkøbsydelser

For alle 3. parts ydelser vi tilbyder gælder det, at vi viderefakturerer ydelsens listepris + et administrationsgebyr på 20% rundet op til en hel krone pr. måned. Det samlede administrationsgebyr kan dog maks beløbe sig til 1000 DKK pr. måned, med mindre andet er defineret i de særskilte vilkår.

5. Aftalens varighed, opsigelse mm.

Aftalen løber indtil den bliver opsagt. Både Kunden eller Reload kan med 3 måneders varsel opsige aftalen eller efter aftale justere acontobeløbet.

Aftaler som er afhængige af supportaftalen (fx. SLA-, Opdaterings- og hostingaftaler) vil automatisk også blive opsagt ved opsigelse af supportaftalen, jf. deres respektive opsigelsesfrister.

6. Varsling af ændringer

Reload kan ændre aftalevilkår og priser med 30 dages varsel, og er forpligtet til at informere Kunden herom. Kunden kan altid vælge at opsige aftalen på baggrund af de varslede ændringer inden de træder i kraft. Hvis ikke Kunden har meddelt noget inden den dato, hvor ændringerne træder i kraft, anses Kunden for at have godkendt ændringerne.

Dette gælder også alle underliggende aftaler til denne Supportaftale, med mindre andet er defineret i de særskilte vilkår.

Gældende aftalevilkår er altid tilgængelig på https://reload.dk/supportaftale-2.

7. Betalingsvilkår

Betalingsbetingelserne er netto 30 dage kontant fra modtagelse af faktura. Dette gælder også alle underliggende aftaler til denne Supportaftale, med mindre andet er defineret i de særskilte vilkår.

Supportaftalevilkår - https://reload.dk/supportaftale-2