Kompetence

Analyse af data og adfærd

Google Analytics er et af flere værdifulde værktøjer til at opnå viden omkring besøgende på f.eks. dit website, i din app og er baseret på opsamling af data ift. brugernes interaktion med sitet eller app’en. Forudsætninger for at det bliver et værdifuldt værktøj er først at identificere målsætningerne for sitet (KPI’er) og dernæst sikre den rette implementering af GA og ikke mindst tilgængeligheden af de data, der skal måles på. 

Baseret på de identificerede data kan vi derefter udføre kvantitative analyser til at give værdifulde indsigter om f.eks. brugernes adfærd og konverteringer og værdien af diverse trafikkilder. For jer som virksomhed er disse indsigter essentielle ift. at kunne træffe beslutninger om hvad og hvor der skal optimeres og værdien af diverse trafikkilder. 

Heatmaps såsom Hotjar (hvor data bliver præsenteret grafisk), scrollmap (der viser hvor langt ned brugerne scroller på sitet) og splittests (f.eks. A/B) er andre værktøjer til at lære mere om brugernes adfærd og opsamle data, der kan analyseres og give værdifulde indsigter til konverteringsoptimering. 

I Reload kan vi understøtte hele processen (eller udvalgte dele) fra opstart, til analyse og omsætningen af denne til indsigter til videre brug. 

Cases relateret til Analyse af data og adfærd

Case

En langtidsholdbar løsning til LokalBolig

Ledelsen i LokalBolig ledte efter en partner, ikke en leverandør, og det var den tilgang, de fandt hos Reload. Der fandtes ingen lovning på leverance af et specificeret produkt, men til gengæld en lovning på et stjerne-team som 100% dedikeret ville arbejde for at realisere flest mulige af LokalBoligs ønsker og drømme.