OBS: Grundet sygdom og travlhed så bliver vi nødt til at udskyde dette arrangement til senere i 2021. Ny dato er ikke sat endnu.
Digitale løsninger er ikke meget værd, hvis de ikke udvikler sig sammen med de mennesker, der bruger dem. Det gælder om at holde trit med virkeligheden og løbende optimere på værdien. Små og store behov opstår, presser sig på og bliver irrelevante, før vi når at se os om.
Man kan vinde meget, hvis man får indarbejdet en konstant læringscyklus, så man hele tiden kan se, om det man udvikler, er det målgruppen reagerer positivt på.
Til næste morgenmøde handler det om, hvordan man skaber en måde at arbejde på, så man får hurtige svar, ja hvordan man får indarbejdet korte feedback loops i sine digitale projekter.
Mød Kommunikationschef Susanne Fasting, som har arbejdet i en række medlemsorganisationer fx 3F og Deltager Danmark, nu i Serviceforbundet og Faglige Seniorer. Hun har meget konkret erfaring med kort vej til læring, hun har bl.a. fokuseret på at vokse sin organisations nyhedsbrevsliste, som hun har brugt som kontakt til målgruppen med stor succes. Den indsats har hun så senest brugt som et springbræt til at udvikle websitet med al den læring der kom ud af arbejdet med nyhedsbrevene. Sammen med Redaktør Brian Pabst fra Faglige Seniorer fortæller hun om, hvordan denne praksis med et meget lille budget uden penge til annoncekroner har skaffet organisationen 86.000 loyale nyhedsbrevsabonnenter på under 2 år med en gennemsnitlig åbningsprocent på 65+% og klikprocenter som aldrig ligger under 30%. Samtidig har strategien øget organisationens synlighed, medført en kraftig vækst i SEO-trafikken og mangedoblet salget af foreningens seniorhåndbøger.
Projektleder i Reload, Nikolas Bang Manscher, fortæller om vores erfaring med at undgå “big bang” lanceringer, og hvad korte feedback loops resulterer i organisatorisk, teknologisk og forretningsmæssigt.