Ricki Mae Melchior holder oplæg

Sådan arbejder du med produktstrategi i en foranderlig verden

Hvordan finder man ud af, hvad der er det rigtige produkt at bygge? Det helt rigtige product-market-fit?Den 28. november kl. 16:30-18.30 satte vi fokus på produktstrategi. Vi fik besøg af Ricki Mae Melchior fra Danfoss, der har haft hænderne nede i adskillige forretningskritiske innovationsprojekter.  

Vi zoomede ind på det tidlige afklaringsarbejde, hvor vi tester, om produktideen kunne passe til målgruppens behov. Her er fokus altså på den helt tidlige strategi, hvor vi fx bruger prototyper til at teste hypoteser om forretningsværdi og menneskelig adfærd og behov. Vi vil meget gerne tidligt ud med prototyper, så vi hurtigt kan få afklaret, om vi er på rette vej, og derved får minimeret risiko.

Der er for mange digitale projekter som kuldsejler eller ikke skaber værdi nok, fordi metoder som tidligere var risikominimerende fx massiv up front analyse, planlægning, fremskrivning og kravspecifikation ikke længere virker så godt. Man kan hurtigt stå med en meget stor regning for sit gætværk - og måske med kunder og medarbejdere som bare synes, at tingene er blevet dårligere. 

Til gå-hjem mødet delte vi teorierne og tankerne bag produktstrategi og konkrete metoder til, hvordan du kommer i gang med at teste.   

Til gå-hjem mødet hørte vi oplæg af Ricki Mae Melchior fra Danfoss' digitale innovation studio The Ramp og Magnus Christensson, rådgiver og partner i Reload.

Film fra eftermiddagen

Slides fra eftermiddagen

Digital entrepreneur Ricki Mae Melchior fortæller, hvordan han helt konkret arbejder med produktstrategi i innovationsenheden The Ramp hos Danfoss. 

Magnus Christensson fortæller om produktstrategi, og om hvordan man kan arbejde med brugertests tidligt i processen. 

Vores speakers

Ricki Mae Melchior, Digital Entrepreneur hos Danfoss, har mange års erfaring fra københavnske digitalbureauer, start-up og corporate innovation, hvor han har været med til at prototype og bygge digitale produkter og forretningsmodeller.

Magnus Christensson er partner og rådgiver i Reload. Magnus er tidligere direktør i Socialsquare og har rådgivet bl.a. Novo Nordisk, Velux, Udenrigsministeriet, Saxo.com, Gyldendal, Mellemfolkeligt Samvirke og Nationalmuseet. Magnus har en unik digital erfaring først som produktchef i Orange siden i start-up verdenen. 

Magnus holder oplæg Gæster lytter Ricki holder oplæg

Kan du ikke være med? Så få tilsendt videoerne fra eventet!

Nogle gange passer kalenderen eller geografien bare ikke. Men det er der råd for: Skriv dig op her, så sender vi videoerne fra eventet når de er klar. 

Du kan selvfølgelig altid afmelde dig listen igen.