Nikolaj Opstrup
Morgenmøde + livestream

Digital vs. kulturel transformation - fysisk og livestream

De fleste virksomheder har efterhånden erkendt nødvendigheden af en digital transformation. Nogle arbejder med interne systemer og processer, mens andre arbejder med kunderettede indsatser i salg, marketing og produktudvikling. Fælles for dem alle er, at den digitale transformation kun for alvor vil lykkes, hvis de berørte medarbejdere forstår, hvorfor transformationen sker, og hvilke muligheder den bringer for såvel virksomhed som medarbejdere.

Virksomheder, der leverer digitale tjenester, er særligt afhængige af, at alle medarbejdere er med på denne transformations-rejse. Det gælder blandt andet medievirksomheder, hvor alt fra produktion til aktivering af indhold skal gå op i en højere enhed for at levere den optimale brugeroplevelse, som kunderne er villige til at betale for at få del i.

Denne problemstilling står Bonnier Publications også over for, og de er nu midt i en transformation, der viser sig at være lige så meget kulturel som digital. Vejen dertil har været fyldt med eksperimenter og udfordringer, som ikke altid har været tilstrækkeligt planlagte eller for den sags skyld velgennemførte. Til gengæld har de været lærerige.

Mød udviklingsdirektør Nikolaj Opstrup fra Bonnier Publications, som vil fortælle om den rejse han og virksomheden har været igennem for at nå til de indsigter og erkendelser, der skal til for at tage det næste skridt fremad og sætte tempo på den digitale udvikling.

Nikolaj vil generøst dele ud af Bonniers dyrt købte læringer, og ikke mindst fortælle om nogle af de metoder og teori, der virkelig endte med at rykke bjerge i organisationen. 

Se eller gense morgenmødet som vi afholdte den 25. august med Nikolaj Opstrup, Digital Direktør hos Bonnier Publications, samt Rasmus Luckow-Nielsen, adm. direktør i Reload. De fortæller begge om deres erfaringer med digital transformation og de organisatoriske udfordringer vi oplever opstår i den sammenhæng.  

Sammen har de utrolig mange års erfaring i at skabe digital udvikling og modenhed organisationer. 

Video og slides

Speakers

Nikolaj Opstrup

Nikolaj Opstrup er udviklingsdirektør i Bonnier Publications med ansvar for strategi, innovation og teknisk udvikling. Nikolaj har en enorm erfaring med det digitale. Han er serieiværksætter indenfor software- og forretningsudvikling og har 20 års erfaring med udvikling og drift af opstartsvirksomheder, herunder tre medievirksomheder, som han har været (med)stifter af: Infopaq, Newspaq og MediaWatch.

Rasmus Luckow-Nielsen

Rasmus er CEO og partner i Reload A/S og har en strategisk og ledende rolle. I Reload fungerer Rasmus også som forretningsanalytiker og bindeled mellem forretning og teknologi. Hans brede erfaring gør, at han både forholder sig analytisk til forretningskrav og kan se alternative tekniske løsninger, hvis et projekt går i hårdknude. Udover sine ledelsesopgaver har Rasmus senest fungeret som rådgiver for Det Danske Spejderkorps.