Topbillede

Samvirke

Samvirke.dk er tænkt ind i en kompleks, mangefacetteret medievirkelighed, hvor Google og Facebook dominerer. Ambitionen har været at indfange denne virkelighed ved at placere brugerne og deres behov kompromisløst i centrum.

COOP, som ejer Samvirke, har en strategi om vækst i antal medlemmer. En af de digitale touch points som COOP har, er Samvirke, og derfor er det oplagt at bruge sitet til at række ud til en yngre målgruppe.

Samvirkes redaktion har en kæmpe rigdom af indhold. Det nye site giver dem muligheder for at udfolde særlige universer og gå dybt ind i indholdet. 

Se sitet her

Drupal Award 2017

Publikumsprisen 

&

Bedste Corporate Website  

Websitet skulle kunne:

  • Række ud til yngre, nye målgrupper
  • Styrke Samvirkes position som et aktuelt og relevant medie, der er til stede i brugernes hverdag i de øjeblikke og situationer, hvor de har brug for det
  • Give journalistisk frihed ved at skabe mulighed for at udforme indhold på mange måder.
Samarbejdsbillede
Billede 1
Billede 2
Billede 3
Billede 4

Resultater 

Samvirke.dk har givet Samvirke redaktionen et tidssvarende værktøj, der hjælper med at kunne indfri deres strategiske mål. 
 
Det nye site er kommet godt fra start. Tal fra februar måned viser en 30% stigning i antallet af sidevisninger og 26% stigning i antallet af sider set på per session. 
 

Et flowbaseret site 

Inspireret af Facebook og andre medier har vi fået skabt et flowbaseret site. Sitet består af en strøm af relevant indhold, som læseren i princippet kan blive ved med at scrolle i. Mange læsere kommer til Samvirke fra en Google søgning, og vi har forsøgt at udvikle en oplevelse, hvor man bliver på sitet, fordi flowet og indholdet er relevant. 
 
Det nye site er designet til brugere, som primært er på mobilen og som søger en løsning på et konkret problem her og nu. De får løsningen på problemet samtidig med, de eksponeres for et væld af relateret indhold, styret af en bagvedliggende algoritme, der vægter indhold efter forskellige parametre, herunder også Google og Facebook. 
 

Læsere skal ikke finde deres indhold selv under menupunkter som ‘sundhed’, ‘mad’ osv, men bliver i stedet præsenteret for indhold, der ligner det, de er i gang med at læse. Det har betydet, at folk bruger langt mere tid på sitet end tidligere. 

Lotte Malmgren, digital redaktør, Samvirke.
 

Succesfuld migrering

Samvirke producerer mange 'evergreens' artikler, så for ikke at miste værdifuldt indhold, var en migrering af indhold nødvendig. Migrering kan være en kritisk øvelse, da en masse data kan gå tabt. Migreringen blev vellykket og uden tab - vi fik migreret ca 7.000 artikler plus metadata fra det gamle site over til det nye. Det gamle data var spredt over mange indholdstyper, men det lykkedes at få migreret dem over i to indholdstyper.