Et partnerskab
På det allerførste møde blev LokalBolig overraskede over den manglende pitch og PowerPoints. Mest af alt oplevede LokalBolig en masse spørgsmål. Ikke spørgsmål til hvad der skulle udvikles, men spørgsmål om LokalBoligs forretning, ansatte, kunder, procedurer, økonomi, drømme, idéer mv.
"Jeg faldt næsten ned af stolen, da I fortalte, at I først skulle se, om vi ville passe som kunde til jer!"
Christian Møller Andersen, direktør i LokalBolig.
Den tilgang skabte genklang, da den svarer til den LokalBolig selv har, når de skal vurdere nye mæglere som ønsker at starte butik op i LokalBolig-kæden. De søger noget dybere end floskler og umiddelbare salgsevner og siger derfor selv nej til flere, end de siger ja til.
Ledelsen i LokalBolig ledte efter et strategisk partnerskab, ikke en leverandør, og det var den tilgang, de fandt hos Reload. Der kom ingen lovning på leverance af et specificeret produkt, men til gengæld en lovning på et stjerne-team som 100% dedikeret ville arbejde for at realisere flest mulige af LokalBoligs ønsker og drømme.
Det betød, at LokalBolig skulle indgå i et tæt samarbejde, kun baseret på tillid, fra dag ét. Det faldt heldigvis ikke LokalBolig svært, da de er vant til at give konsulenter mandat. Der var plads til at udforske og tage fejl. De gode argumenter talte, og ingenting blev dikteret af projektplaner eller højere lag i organisationen. LokalBolig er værdidrevne, sætter integritet over alt andet og har en stærk vision. Hurtigt faldt vi for LokalBoligs værdier som passede så godt til vores egne. Men med meget tillid kommer et stort ansvar.