Hjælp din klub - ret dine data
Vi har i vores første store indsats med DHF og deres samarbejdspartnere arbejdet hen i mod at muliggøre, at det enkelte medlem selv vedligeholder sine medlemsdata via et Håndboldpas. Antagelsen har været, at det enkelte medlem i sidste ende hurtigst og bedst kan verificere egne data og på den måde kan hjælpe sin klub ved at lette det administrative pres på de frivillige aktører, der sidder lokalt og regionalt.
Kun meget let, er godt nok
Trumfkortet over alle trumfkort for at lykkes, når vi skal ændre adfærd, er at gøre det let. I vores arbejde med Håndboldpas har vi derfor arbejdet intensivt med at gøre det såre simpelt for den enkelte aktive spiller at lykkes med at tjekke og muligvis rette sine data. Vores vej til at sikre, at så mange som muligt, så enkelt som muligt handler på opfordringen er skabt af stor grad af involvering af de relevante målgrupper i udviklingsarbejdet - og af en agil tilgang, ikke mindst.
“Jeg kunne hurtigt se min information og rette mit telefonnummer. Det var meget lige til - tog 10 sekunder”
Forældre til spillere født efter 2007
Agil udvikling og intenst fokus på forretningsværdien
Vi skabte først en prototype på Håndboldpasset, som vi testede af på de forskellige målgrupper, den gav værdifuldt input. Efterfølgende så en MVP dagens lys, den blev testet kontinuerligt for at vi effektivt kunne løse de mest essentielle udfordringer først og gradvis indarbejde vores læringer i løsningen. Det var altså en proces med forskellige former for test og analyser, som skabte et Håndboldpas, der både var med til skærpe forretningens væsentligste behov samtidig med, at vi ikke mistede grebet om, hvad der skulle til for at medlemmerne skulle lykkes med deres opgave. UX spillede også en meget stor rolle, da vi begyndte at arbejde på den administrative side af løsningen, så den enkelte klub hurtigt og enkelt kan danne sig et overblik over udfordringer i deres lokale data.