Tilgang:
En teknologisk løsning med lav indgangsbarriere og stærkt samarbejde
For at sikre at løsningen blev så brugervenlig som muligt blev brugerne involveret tidligt i processen. Efter et par uger blev løsningen vist og testet første gang på workshops hos spejderne. Her fik vi bekræftet, at vi var på rette spor, og vi fik justeret ind, hvor der var konkret feedback.
Igennem hele processen fik vi værdifuld feedback. Nogle af spejderne meldte sig som testbrugere, og der var også en aktiv facebook gruppe, hvor vi fik kontinuerlig feedback. Product Owner Anders Hooge testede løbende og var med til at prioritere hver 14 dag. På den måde undgik vi dyre fejltagelser og vigtige indsigter blev skabt.
Vi lancerede løsningen tidligt og det hjalp os med at skære fremtidige, unødvendige features væk og vide, hvor der var nogle forståelsesmæssige problemer i forhold til brugen af løsningen.
Kernen i projektet var et virkeligt velfungerende team med en kunde der involverede sig og gik aktivt ind i prioriteringen. Det gjorde det let løbende at få løst problemer efterhånden, som de viste sig.