Hvordan prioriterer man, hvad et website skal kunne?

Adm. direktør, Partner

Rasmus Luckow-Nielsen

rasmus@reload.dk

30224545

Læs om Rasmus Luckow-Nielsen

Kender du det? I skal have et nyt website, og du og dine kolleger har en masse ideer til, hvad det splinternye site skal kunne.

Måske har du en række af irritationspunkter ved jeres nuværende site, og det står øverst på listen af, hvad det nye site i hvert fald ikke skal.

Mange kommer til os med utallige ideer til konkrete features, de gerne vil have. "Facebook integration, det har de andre!", "Karussel, ja tak (så behøver vi ikke at prioritere!)". "Excel-eksport, sí!" Men de har svært ved at forklare, hvorfor lige netop de features er så vigtige. Og det er de sjældent!

Uden en kærlig, strategisk mørbankning bliver resultatet et tandløst website uden mål og retning. 

Medicinen I har brug for er: 

  • Konstant at holde snor op til strategi og mål
  • Gøre målene operationelle 
  • Konkrete målsætninger, som ledelsen udvælger 
  • Benhård prioritering i fht. forretningsværdi
  • En hjælp til at få organisationen til at forstå målene
  • ...... og forstå den efterfølgende prioritering

Disse helligdomme er faste ingredienser i vores særlige opskrift her på adressen. Livet er lettere med en ledestjerne, og i vores tilfælde betyder det strategiske værktøjer, der batter. Opskriften er dog ikke hemmelig. Få et indblik i, hvordan vi forgriber os på dine problemstillinger i denne film om Impact Mapping.