Hvordan får man mest værdi ud af et digitalt projekt?
At udvikle strategisk skarpe løsninger er ikke let. Ofte oplever vi, at beslutninger og prioriteringer tages på tilfældige og forkerte grundlag, som hvem i organisationen der råber højest. Vi oplever, at forretningsmål bliver glemt i processen. Men med al det in mente, hvordan finder vi så frem til, hvad der er det rigtige at udvikle hvornår?
Hvis du er ved at gå i spåner over, hvor komplekse digitale projekter er, så slå koldt vandt i blodet. Det ER muligt at få en fantastisk løsning ud i sidste ende. Det kræver bare et lidt anderledes mindset.
Årelang erfaring med digitale projekter har lært os følgende:
Analysen skal foregå løbende
Har du arbejdet med konsulenter før, har du måske stødt på klassiske fase oversigter, hvor analyse og afklaringsfasen bliver præsenteret som den første. Så følger designfasen, dernæst den tekniske del. Det er, når det gælder komplekse web- og digitale projekter, en forældet tankegang, som ikke giver optimal værdi for pengene. Det giver ingen mening at eksekvere et storladent analyseforløb allertidligst i processen, hvor man har allermindst viden om projektet. Det er altafgørende, at man i stedet har analysebrillerne på løbende.